Om zelf met de data van CrossMedia:Tijd aan de slag te gaan, is een planningstool nodig. Softwarebureau Pointlogic heeft hier een tool voor ontwikkeld. Je hebt dan wel toegang tot de data nodig. Het softwarebureau kan je daarover informeren. Neem eventueel contact op met Media:Tijd om te checken of er voor jouw organisatie voorwaarden zijn verbonden aan het gebruik van de data.

De input om een mediaplan aan de hand van CrossMedia:Tijd te maken, bestaat uit:

CrossMedia:Tijd is bedoeld voor het maken van strategische keuzes tussen mediumtypen, gebaseerd op de standaarden voor bereiksonderzoek die in Nederland worden gehanteerd. Dat maakt CrossMedia:Tijd uniek.

Bij het gebruik van CrossMedia:Tijd is het goed om rekening te houden met de volgende beperkingen:

De uitgebreide technische verantwoording van RSMB is hier te downloaden: CMT 2017 Technical Report.pdf.

Meer informatie over het bureau RSMB is te vinden op hun website: http://www.rsmb.co.uk.

Voor meer informatie over IPA Touchpoints: www.ipa.co.uk/touchpoints/. Daar is ook een interessante download te vinden van een groot aantal cases.

Mocht je nog vragen hebben over CrossMedia:Tijd, maak dan gebruik van het contactformulier